Bitch, ik ben niet in jou geïnteresseerd!

 

 

 

“Bitch, ik ben niet in jou geïnteresseerd! Jij mollig wijf!”

Dit las ik onlangs als opmerking bij één van mijn lopende Facebookadvertenties.

En eigenlijk was het nog erger! Er stond: “Bitch, ik ben niet in jou geïnteresseert!”, met een ‘t’ in plaats van een ‘d’.

Maar bon, dat vond ik nu net té erg om als titel te gebruiken voor mijn blog/vlog.

Toen ik deze woorden las, was mijn eerste reactie: hein???WTF??

Eerst en vooral:

  • is geïnteresseert met een ‘d’ en geen ‘t’
  • en by the way, ik ben ook niet geïnteresseerd in jou!
  • En wat dat ‘mollig wijf’ betreft … Misschien mag er hier en daar nog wel een rolletje verdwijnen, maar met mijn 60 kg denk ik nu niet dat je mij mollig kan noemen. Ik vind mezelf alleszins niet mollig, meer nog, ik voel me goed in mijn vel. En dat is het belangrijkste, niet?!

Maar, nu even serieus, wat moest ik hier nu mee? En wie in godsnaam plaatst zo’n bericht op sociale media? Dé plek waar alles gezien en gelezen kan worden! Hét publieke forum!

Mijn eerste reactie was verbazing, verstomming.

Mijn tweede reactie was boosheid. De adrenaline stroomde door mijn lichaam en alle vezels in mijn lijf schoten in defensiemodus. Jij wil oorlog, wel dan krijg je oorlog!

Mijn vingers stonden op het toetsenbord, klaar om een gepast antwoord te typen. Confronterend, gepast, hard en vol overgave zou ik die kerel eens zeggen wat ik van hem en zijn reactie vond. Maar ik wou eerst weten wie hij is. Dus surfte ik naar zijn profiel en het eerste wat me opviel, was zijn Facebookcover: ‘most of the people hate me, only a few love me’. Wel ja, daar kon ik me wel in vinden. Zeker als je dergelijke reacties op sociale media plaatst over iemand die je van toeten noch blazen kent. Gewoon zomaar en volledig zinloos. Een ‘I hate the world’-reactie.

Ja hoor ik stond gespannen, ja hoor ik stond klaar, klaar voor the battle!

Maar toen kwam een wit engeltje op mijn schouder zitten en fluisterde in mijn oor: “Karina, Karina, kalmeer jezelf. Wees lief en teder en neem hier heel even afstand van. Wat is hier gebeurd? Hoe moet je nu deze feedback interpreteren, wat wil dit zeggen?”

En plots ja, ja ik zag het licht.

Mijn engeltje had gelijk! Deze reactie wil iets zeggen!

Het feit dat sommige mensen dergelijke boodschappen op sociale media plaatsen, dat wil iets zeggen.

Wat?

Het wil zeggen dat ik goed bezig ben. Dat ik zichtbaar ben en dat ik opval met mijn boodschap.

En hoe zichtbaarder ik ben, hoe groter de kans is dat er mij af en toe iemand minder sympathiek zal vinden. Dat is logisch, want je kan niet door iedereen aardig gevonden worden. Maar los daarvan betekent het dat ik goed bezig ben.

En geloof het of niet, dat is ondernemen!

Hoe pijnlijk en frustrerend zo’n opmerkingen ook zijn, ze horen er gewoon bij, en ze zeggen vooral veel over die andere en helemaal niets over jou.

Sowieso hoef ik niet met iedereen bevriend te zijn. Niet iedereen hoeft mijn klant te worden. En al zeker hij niet! 😊

Dus heb ik die opmerking gewoon verwijderd, zonder meer.

En is mijn gouden raad aan jou: laat het vooral niet aan je hart komen als jij ook zo’n reacties krijgt op sociale media. Maar zeg tegen jezelf: “super, dank je wel … ik ben goed bezig!”

 

Smaakt deze sales blog naar meer?

 

 

Of kom een hele dag live proeven op het 360° Sales Seminar (live). Dit bruisende event is bedoeld om het vuur onder jouw business stevig aan te wakkeren. En dat voor géén geld. Echt.

Voor slechts 149 euro werk jij een hele dag áán je business, samen met mij en een pak andere enthousiastelingen. Kom bijleren over: businessmodellen, social media, sales strategie, sales mindset en zelfvertrouwen, opschalingstechnieken, sales flows en e-mailmarketing.

Nog niet aangemeld? Zeker doen!